صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۵۸

کاسبی شرکتهای اروپایی  از شورش در آمریکا! 

شرکتهای تسلیحاتی در اروپا ، از تشدید منازعات در ایالات متحده استقبال می کنند زیرا در این فضای ملتهب، می توان تجارت سلاح را به صورتی گسترده تر و پرسودتر صورت داد!
طی روزهای اخیر، مولفه ها و پیش شرطهای  وقوع شورش در ایالات متحده در کنار یکدیگر چیده شده است. اعلام پیروزی بایدن و دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری این منازعات طی روزهای آینده به بالاترین سطح خود خواهد رسید ، زیرا ترامپ کماکان معتقد به پیروزی در انتخابات است. 
 
در این میان، شرکتهای تسلیحاتی در اروپا ، از تشدید منازعات در ایالات متحده استقبال می کنند زیرا در این فضای ملتهب، می توان تجارت سلاح را به صورتی گسترده تر و پرسودتر صورت داد! طبق گزارش بسیاری از منابع خبری، شرکتهای تولید تسلیحات در اروپا، از ماهها قبل در حال انتقال و فروش سلاح به ایالات مختلف آمریکا بوده اند زیرا پیش بینی بحران و شورش داخلی در این کشور، از سوی بسیاری از تحلیلگران مطرح شده بود. 

نکته جالب توجه اینکه شرکتهای تسلیحاتی در اروپا، قصد دارند بیشترین بهره برداری را از شورش در ایالات متحده کنند! شبکه دویچه وله در این خصوص تاکید کرده است که ترس از تنش‌ و شورش پس از انتخابات در آمریکا فروش سلاح را بالا برده است. فقط در ماه سپتامبر ۱،۸ میلیون اسلحه به فروش رسیده که حدود ۶۶ درصد بیشتر از سپتامبر سال گذشته است. شرکت‌های آلمانی نیز سود خوبی از این بازار می‌برند.بر این اساس بازار اسلحه در ایالات متحده داغ است. ارزش سهام صنایع اسلحه سازی آمریکایی مانند استورم  یا راجر و شرکا، از ابتدای سال تا کنون در برخی موارد ۸۰ درصد افزایش یافته است. تولیدکنندگان آلمانی نیز از این تجارت سود زیادی می‌برند.یک جوان آمریکایی در همین رابطه به رادیوی آلمان گفته است که می‌ترسد و به همین دلیل سلاح می‌خرد. او تنها نیست. نزدیک به پنج میلیون نفر در ایالات متحده برای اولین بار در چند ماه گذشته اسلحه خریده‌اند. بنابر این گزارش فقط در ماه سپتامبر ۱،۸ میلیون سلاح در ایالات متحده فروخته شده که ۶۶ درصد بیشتر از سپتامبر سال گذشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات